Wednesday, March 05, 2008

OneNote

Yaklaşık bir yıldır Microsoft tarafından geliştirilmiş olan OneNote yazılımını kullanıyorum, memnunum. Hepimizin aklına farklı konularda sürekli fikirler gelir. Bunları kaydederek unutma sorunlarını ortadan kaldırabiliriz. Eskiden notlarımı Word'e alırdım ama Word OneNote'un sağladığı esnekliği sunmuyor. OneNote'tan iki yıldır haberdardım ve notlar aldığım Word belgeleri 20+ sayfalara ulaşıp işler karışınca değişikliğin zamanıdır demiştim. Aşağıda uzun zaman önce bu blog için aldığım notları içeren OneNote sayfasını görebilirsin:



Benim için en faydalı tarafları:

○ Tüm notlar derli toplu, tek merkezden erişilebilir durumda.
○ Search (kelimeye, tag'e vs.'ye göre)
○ Tag koyma
○ Save etmek gerekmiyor, kendisi sürekli save ediyor.
○ İstediğin kısımları şifreleyebiliyorsun, "1 dakika boyunca işlem yapmazsam şifre girilmesini iste" gibi ayarlar yapabiliyorsun.
○ Basit hesapları yapıyor, calculator'a ihtiyacınız kalmıyor. Örneğin sin(30) yazıp eşittire basınca sonucu gösteriyor.
○ Web'den paste edince linkini de koyuyor
○ Listeleri collapse etmek mümkün (word'teki outline view gibi)
○ Ekranın herhangi bir yerine tıklayıp not yazmak mümkün, notların kendi pencereleri oluyor, notları birleştirmek, ayırmak mümkün
○ Tab ile tablo oluşturulabiliyor.
○ Gelişkin screen capture özelliği
○ Ses kaydı
○ Faydalı kısayollar: ctrl+tab, alt+left/right, tab, alt+shift+left/right/up/down, ctrl+1/2, alt+left/right (back/forward)
○ Tags summary, create summary page, group tags by date/name, show only unchecked items
○ How to change tag shortcuts: Just move the item to the top, shortcut is assigned depending on the place on the list (first item = Ctrl+1 etc.)

Eksikler:
○ Equation editor (veya Mathtype) entegre olmadığından formülleri Word'de yazıp paste etmek gerekiyor.
○ Format painter yok.

OneNote güzel görünüşlü belgeler hazırlamak için değil, sürekli yeni şeyler öğrenen insanların format kaygısı gütmeden hızlıca not almalarını, sonra da notlarından aradıklarını kolayca bulmalarını sağlamak için. Daha fazla bilgi ve pratik kullanımı gösteren örnek videolar için bkz. Microsoft OneNote sayfası.

1 comment:

Serendipity said...

Ben de bir yılı aşkın süredir oneNOTE'u kullanıyorum. İş yerinde ağ üzerinden kullanıyoruz. Süreci (eğitim içeriği geliştirme) destekleyici bir araç olarak. Ağ üzerinden farklı kullanıcılara aynı notlara erişebişme ve edit edebilme olanağı sunması oldukça güzel bir özellik. Ancak bir yıl içerisinde gördük ki; zaman zaman senkronizasyon problemleri ortaya çıkabiliyor. Öte yandan evde de tez ile ilgili notlarımı yazdığım onlarca :) defterden biri de oneNOTE. Herhangi bir yerden yaptığın kopyalamanın linkini yapıştıma huyunu pek seviyorum. "Hmmm nerdeydi bu dosya?" bakışını aza indirgiyor. İlk karıştırdığımda kalem ile işaretleyebilme özelliği beni pek bir heyecanlandırmıştı ama, başlangıçta göründüğü kadar kullanışlı bir tool değil. Envayi çeşit bulet koyabiliyosun, pek hoşuma gidiyor. Ayrıca format painter de denen "süpürge"yi ben de çok arıyorum. Ve "save" etme çılgınlığına son vermesi de ayrıca hoş bir durum.