Sunday, June 24, 2007

Biophilia

Bu sabah evde küçük bir böceği can havli ile bir yerlere kaçmaya çalışırken gördüm. Böceği izleyip hareketlerini inceleyince ilk düşüncem olan terlikle öldürme fikri çabucak uçuverdi. İşin kötü yanı artık kalorifer böceklerini bile öldüremiyorum, öylece melül melül bakıyorum. Yakında ortam yaşanmaz duruma gelecek!


Sanırım ben biophilia'dan muzdaribim (yaşamı ve yaşayan sistemleri sevmek). Herşeyi ilginç buluyorum, ilginç bulduğum şeyleri de korumak, incelemek istiyorum. Bana bir karınca yuvası gösterin, saatlerce kıpırdamadan izleyebilirim. Çocukken bu özelliğim ailemin işine gelirdi, çünkü beni eğlendirmek çok kolaydı. Sadece "Şamil bak, karınca" demek yeterdi, bütün gün kimseye yük olmazdım ;)

Normal insanlar benim böceklere düşkünlüğümü ve daha pek çok şeyi garipsiyorlar. Asıl benim böyle olmamak tuhafıma gidiyor çünkü etraftaki bu kadar enteresan şeyden bi haber insanlar nasıl yaşamlarını sürdürüyorlar, sıkıntıdan ölmüyorlar, anlayamıyorum.

11 comments:

Anonymous said...

Yasayan tum canlilarin kadim dostu, guzel insan Samilziim,

Buyuk ve komplex canli formlarinin yani sira ocuk-bocuk icin bile bu kadar asil duygular besleyen bir arkadasa sahip olmak beni ziyadesiyle bahtiyar etti; gonendim...

Saka bir yana, ben de degisik yasam formlarina karsi benzer bir ilgi besliyorum. Etraflarini hangi mahanizmalarla taniyorlar, nasil hareket ediyorlar, yasam motivasyonlari bireyci mi yoksa komunist mi, vb. sorulara gark oluyorum. Nardatlimin kahramani taklitci ahtapot da, Alaman ellerinde yağmur sonralarinda bolca gorulen egzantrik salyangozlar da ve dahi her cesit canli da ilgimi cekiyor. Bir senedir Discovery Channel'a da hasret kaldigimdan hayvanat camiasinin bilumum enteresan hallerini seyretmeyi ozledim...

Yakin zamanda bir punduna getirip birlikte belgesel seyredelim; mumkunse geyikli olsun.

Nesij

Rahmi Lale said...

Ahanda herkeşler online...

Arka planda Şamilziim'in sitesinden Şımt dinleyip ruhumu kabartırken bir yandan da Nesijim'in yorumunu okuyorum ki şu an kelimeler yetmiyor keyfimi anlatmaya.

Yaşayan her zıkkıma saygı duyulmalı diyorum. Herkesler mutlu ve şen yaşasın,
Haay Marje! UUyss!!!

Rahmi Lale said...

Yaw bu Şımt alkışlar ile bitiyor lakin buna bir fade-out lazım. Yoksa bu bitiş hüzün yaratıyor, şıp diye kesildiğinden.

Rahmi Lale said...

Hazır gazı almışken konu ile tam uyuşan qoute da ekleyelim, tam olsun.

"The most beautiful thing you can experience is the mysterious.
It is the source of all true art and science.
He ... who can no longer pause to wonder
and stand rapt in awe is as good as dead."

Albert Einstein (1879-1955)

Nart Bedin Atalay said...

Blog ortamlari dadlilarla cosmus, e ben de eksik olmayayim bari...

Ben onceden cevremdeki hayvanciklara bu kadar ilgili degildim. Attenborough amcam gozlerimi acti diyebilirim...

Gozlemlerimizin hayvanlarin duzeni hakkinda ne de cok bilgiler verdigini kendisinden ogrenmis oldum.

Simdilerde bizim eve dadanan kucuk, gri renkte, dogru duzgun ag kurmayan, hizli kosan ve aci bir zehri olan orumcege taktim.

En son mine ilen bu orumcek uzerine bir tartismaya girdiydik. Mine de orumceklerden tiksindigi icin kendiler hakkinda biraz bilgi sahibi.

Ben orumcegin kosmasini agdan bagimsiz yaptigini idda ederken, mine ag yardimiyla cabucak yon degistirdigini iddia ediyordu. Bugun orumcegimizin bir aga bagli oldugunu gozlemledim.

Dun de keci boynuzu cekirdegini kucuk bir bocek sanmistim. Uzaktan aa bocek dedim. Yaklasip inceledim emin olamadim. Sonra hafifce durttum. Cekirdegin verdigi tepki bir bocegin verecegi tepkiye cok benziyordu. O nedenle korkup geri kactim. Cekirdegin bocege benzemesi tohumlarin kuslar tarafindan yenip yayilmasi icin kullanilan bir strateji olabilir mi?

Anonymous said...

"Keçiboynuzu çekirdeğinin stratejisi" kavramını ilim camiasına hediye eden Nardatlımın hastasıym!...
<-)

Birkaç hafta sonra Master of Bullshitting Anyone (MBA) derecesi alacağım ama ben bile bu kadar oturaklı bir sallama kavram geliştiremezdim.

Öpebilirdim,
Nesij

Anonymous said...

Bu arada Rahmiziim'e de Şımd coşması hususunda katılıyorum. Ben de birkaç gündür Şımd ve Gukhelh Pşınalh'e 13 dinliyorum. Hastasıyım ikisinin de.

Nesij

Rahmi Lale said...

Bu blog girdisi uzadikca uzuyor,
Lakin Wilson abimiz de Narim ve senin mevcut bulundugu bocuk periyodunda takili kalmis:
"Most children have a bug period, and I never grew out of mine."
Edward O. Wilson

Samil Korkmaz said...

Oooo gençler geyiği özlemiş gördüğüm kadarı ile.

Rahmi'ye şımt cevabı: Abi jamglue son 0.5 saniyeyi kesiyor niyeyse, bi ara soracağım site sahiplerine

Tez elden görüşülsün, belgeselli, müzikli geyik yapılsın...diyeceem ammaa bizim evdi, mobilyaydı, nikahtı işleri var :(. Yine de bir gecelik bir kaçamağa yengeniz bişey demez zahar ;)

Rumuz kılıbıkdatlı ya da datlı kılıbık

Anonymous said...

Güzeeel, güzeeeeel...
Forum oldu bu yorum.

Öpüyorum,
Nesij

Rahmi Lale said...

Dur dur ben de öpeceğim ))

Mp3 - R.L. Burnside - "Glory Be"