Tuesday, February 21, 2006

Karınca ilacı

Evi basan karıncalardan kurtulmak için sonunda borik asit-şeker karışımından oluşan ilacı bizzat kendim yaptım ve uyguladım. İlacın formülünü Boric Acid natural insecticide sitesinden aldım.

Açıkçası ilacı ilk uyguladığımda biraz şüpheye kapıldım çünkü karıncalar hallerinden çok memnun ve müteşekkir görünüyorlardı. Ama bugün üçüncü gün ve ortalıkta hiçbir karınca yok. Tertemiz kendi köşelerinde hakkın rahmetine kavuşmuş olmalılar (R.I.P).

Hazırlanışı:
Öncelikle eczaneden borik asit temin edilir. Adının asit olduğuna bakmayın, beyaz, zararsız bir toz.


Küçük bir kaba bir çay kaşığı borik asit, bir çay kaşığı toz şeker ve bir avuç kadar su konur ve bir güzel karıştırılır.


Az birşey pamuk bulunur, pamuk yoksa peçetenin kenarından biraz koparılıp dürüm yapılır ve karışıma bulanır


Karışıma bulanmış dürüm karıncaların sık kullandığı güzergahlar üzerine konur. Ben iki dürüm yapıp iki farklı yere koydum.


Acayip etkili, ucuz ve temiz bir yöntem. Her gün en az bir kere bu dürümü bir kaç damla su ile ıslatmayı unutmayın, zira kuruyunca karıncaların ilgisi azalıyor. Dürümleri değiştirmenize gerek yok. İki-üç gün içerisinde evinize tekrar huzur gelecektir. Karıncalar ortadan kaybolunca (1 hafta diyelim) dürümleri atabilirsiniz. Bende karınca sorunu bir daha tekrar etmedi. Ederse de ne yapacağınızı biliyorsunuz artık :)

Güncelleme 28 Ekim 2015: Bugün bir tanıdığımızın başına gelen komik olay: Tanıdığımız kullandıktan sonra borik asit poşetini banyoya koymuş. Banyoya gelen annesi "karbonatı banyoda unutmuşlar herhalde" diye borik asit poşetini mutfağa götürmüş. Mutfaktaki üçüncü kişi karbonat diye borik asidi keke karıştırmış, kek yapıp bir güzel yemişler. Durumu anlayınca keki yiyenler doktora koşmuşlar. Herhangi bir rahatsızlıkları yok, emin olmak için gitmişler.

Güncelleme 16 Mart 2017: Su yerine borik asidi bal ile de karıştırıp denedim, işe yaramadı. Herhalde borik asit balın içinde çözünmüyor.

31 comments:

hanimiş said...

Merhaba,
Bugün evimizdeki karıncalara savaş açmış bulunuyoruz. Bu amaçla yaptığımız google aramasında sizin yazınıza da rastladık. Sormak isteriz acaba uygulamış bulunduğunuz bu yöntem bugün itibariyle sizin karıncasız yaşamanıza sebep olmuş mudur? Ve bu yöntemi kullanmadan önceki durumunuz acaba nedir? Bizde karıncalar artık her yerde koloni kurmuş durumda. Yuvasını bulup yok etsek bile başka yerde konuşlanıyorlar.. Şimdi eczaneye bolik asit almaya gidiyorum ben.

Samil Korkmaz said...

Selam,

Benim evde de her 6 altı ayda bir karınca istilası olur. Hani şu minik karıncalardan... Borik asitli yöntem temiz ve etkili oldu, artık karıncalardan eser yok. Hatta söylendiğine göre bu karışım hamamböceklerine ve daha pek çok haşereye de işliyor (bkz. yazıdaki ingilizce web linki). Umarım sizde de işe yarar.

Anonymous said...

valla benim evimde yazın gelmesiyle karınca istilasına uğradı. bugun hemen bende deniyeceğim. bilgi için teşekkürler.

Anonymous said...

Kendim uyguladım ,yıllardır çare bulamamıştım,tamamen karıncalardan kurtulduk.

Anonymous said...

merhaba ben istanbul'dan oğuz

Öncelikle bu engin bilgilerinizden yararlanmamızı sağladığınız için ev arkadaşım ve ben çok müteşekkiriz. :)
yaklaşık 3 ay önce evimizi karıncalar basmıştı ve her yolu deniyorduk yok karbonatmış sirkeymiş uğraşıyoduk.
1 ay önce tatile çıktık eve geldiğimizde karıncalar her yerdeydi.
internette araştıralım dedik ve google sağolsun bu blog'u keşfettik.
borik asit bulma konusunda biraz zorlandık ama buna değdi. Evde karıncalardan eser kalmadı.

çoook ama çookk teşekkür ederim
mutfağımın kurtarıcısı :))

Anonymous said...

Merhaba,


soracağım soruya yanıt alırmıyım bilmiyorum ama benim evde köpek ve 3 yaşında çocuk var. uygulayayımmı yoksa tehlikeli olurmu bilemedim. Benim karıncalarımında geldiği yeri kapattım parkenin arasından geliyorlardı slşkonla kapattım ama yine varlar bu sefer bulamadım nereden geldiklerini, zeki hayvanlar tabii:)) teşekkürler

Samil Korkmaz said...

Valla benim anladığım kadarı ile borik asit kilolarca yenmediği sürece insana/hayvana birşey yapmıyormuş. Bir çay kaşığı ile bütün karıncalardan kurtuldum. Ama tabi ki uzman değilim, karar size kalmış.

cigir said...

Yasasin Borik Asit. Hemen alip deniyorum ben de.
Tesekkurler...

Anonymous said...

bende bugün itibariyle deniyeceğim ailecek mutluyuz ve birasda heycanlıyız ..
karınca yemekten bıktık :D :P
karıncalara öLümmmmmmmmm :D

teşekkr ederim samilllllll

Anonymous said...

google'da karıncalardan kurtulmak için bir yöntem ararken blogunuza rastaladık. fakat biz kurtulmak istiyoruz. öldürmek değil. bunun da bir yöneteminin olduğundan eminiz.
nasıl bir bakış açınız nasıl bir hayat anlayışınız var bilemiyoruz!
bu yorumu yayınlar mısınız yayınlamaz mısınız bilmiyorum. fakat biraz özgüven sahibi bir insansnız yayınlamanızı tavsiye ederim.

Samil Korkmaz said...

@Anonymous: Karıncaları öldürmeden onlardan kurtulmanın yolunu bulur ve bizimle paylaşırsanız bu yazının en başına koyacağımdan emin olabilirsiniz.

Anonymous said...

sanırım talk pudrası serperseniz gelmiyolar.ölmüyolarda ama kaçıyorlar.borik asit mi zannediyorlar nedir..

infinite-nothing said...

Havaların ısınmasıyla birlikte karınca kabusu geri döndü. Öyle yayıldılar ki bırakın mutfağı odamdan çıkar oldular. Gece karınca ısırıklarıyla fırlıyorum uykumdan. Hazır karınca ilaçları hiçbir işe yaramadı. Umarım bu yöntem işe yarar yoksa o ufacık yaratıklar yüzünden ilaçlama şirketi falan çağıracağım. İsyanlardayım. Önermiş olduğunuz formül için teşekkürler...

Anonymous said...

Evde karınca kabusu yüzünden gece gündüz kaşınır olduk. Olmasa bile huylanıyoruz. Hatta şimdi bu yazıyı yazarken biri elimin üzerine çıkmış. Hemen yöntemi denemeye başlıyorum. Sonucunu fırsat olur unutmazsam buraya yazarım.

Anonymous said...

Karıncaları öldürmeyelim kaçıralım diyenlere sinir oluyorum çünkü pudra, tarçın, sirke, limon kabuğu ve kim ne dediyse uyguladığım halde, bütün delikleri kireçle kapattığım halde ve evde kırıntı dökülmesin diye yemek bile yapmadığım halde hala ısrarla geliyorlar.Karıncalardan ve tüm böceklerden nefret ediyorum. Borik asit alıp deneyeceğim inşallah işe yarar. Şimdiden teşekkürler...

Alev said...

ben hamileyim acaba bir zararı olur mu bana?

Anonymous said...

Borik asitin evinize kadar gelmesi için:

http://magaza.hammaddeler.com/index.php?do=catalog/product&pid=2889

Anonymous said...

bizim evi de minik minik bit gibi karıncalar saldı önce önemsemedik; ama şu an heryerde ve tüm apartmanı sarmış vaziyette. tahminimce duvarlara yuvalanmışlar. çünkü prizlerin içimden, muslukların duvarla birleşim yerinden ve duvardki önemsemediğimiz o minicik deliklerden çıkıyorlar. tabi evin içinde de yuvalanıyorlar. fırına kadar girmişler. Allah günah yazmasın ama kaç sefer fırını 250 derecede ısıttım ama yok gene geliyorlar gene. evde hiç bir şey bırakamıyoruz. dolapların altına çekmecelere mutfak dolaplarının içine tuvalette her yerde heryerde. kirli çamaşır sepetinde. karınca berekettir falan diyorlara ya yok ben inanmıyorum pis mahluklar bence. ilaçla yok edemiyoruz. yani tüm duvarlara zeminlere sıkmamız gerek sanırım. tüm duvar köşelerine sıktım bu prizlere bu sefer musluktan çıkıyorlar ne yapacağımı şaşırdım. Umarım bu yöntem işe yarar. yararsa hemen buraya yazacağım.

Ferhat said...

Neticeyi bildiririm diyenlerin hiçbiri geribildirim yapmamış sonuçlar nasıl gerçekleşti acaba?

Samil Korkmaz said...

Geçen hafta işyerini basan karıncalara karşı kullandık, iki gün içerisinde karıncalardan eser kalmadı.

Anonymous said...

ben bugun uyguladmmmmm arkadaşlarrrr. ilk defa karınca istilası ile karşı karşıyayım inşallah allahın izniyle işe yarar koydugum yerlere bakıoorum gelıp saldırıolar yiyoorlar şekerleri öldürmekte istemiorum ama bazen bacağımı ısırınca o sinirle eziveriorum inşallh daha fazla öldürmeden giderler...

Unknown said...

selam arkadaslar. yurtdisinda yasiyorum. maalesef burdaki ilaclar insan sagligina karsi cok duyarli oldugundan cok fazla etkiye sahip degil. bende farkli bir bocek turunden muzdaribim acaba bu deneyimsi karisim benim boceklerimdede ise yararmi? bocek turu halk dilinde gumuscul (gumus bocegi) al tarafta resim ve ayrintili bilgi var. tesekkurler.

http://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCm%C3%BC%C5%9F%C3%A7%C3%BCn

Samil Korkmaz said...

Hem yazıdaki linkte hem de şu sayfada borik asidin silverfish'e (gümüşçün) karşı etkili olduğu yazıyor. Deneyin derim.

Unknown said...

tesekkurler samil kardesim. en kisa zamanda deneyecegim ;)

Anonymous said...

valla ben kullandım hiç bir işe yaramıyor 2 gün değil 5 gün bekledim denilen herşeyi yaptım pamukları kurumadan ıslattım kuruduğunda ıslattım falan filan 5-6 tane pamuk yaptım çıkabilecek yerlere koydum ve çıktıkları yerlerede koydum hiç bir işe yaramadı ama yinede teşekkürler

Anonymous said...

bugünlerde evdeki karınca sayısı hızla artıyor. karıncalara yarına kadar süre veriyorum evi terk etmeleri için. yoksa borik asit...

Unknown said...

Abi, Allah razı olsun.

Büfeye neler yapsakta, karıncaları 1 türlü durduramamıştık.

Bu basit çözüm sayesinde neredeyse etrafı sürüpmeden çıkıp gideceğim:)

Şiddetle herkese öneririm..

Anonymous said...

yaklasık 2 saat evvel bende yontemınızı uyguladım karıncalar bı dunya.. sankı onlerıne zıyafet sofrası kurmusum gıbı borık asıt durumlerıne kumelendıler..emınmısınız adamlar yasasın borık asıt dıye dahada dolusmasınlar :( 2 saatte gozum korktu ...

Bahar said...

1 Tablespoon of Boric Acid, 1 tsp of Sugar, 4 oz water, Cotton Balls.

Aldığınız tarif sitesinde 1 yemek kaşığı borik asit 1 çay kaşığı şeker yazıyor siz borik asiti de 1 çay kaşığı koymuşşunuz borik asit oranı az olmuş
1 tbs 1 yemek kaşığı
1 tsp 1 çay kaşığı demektir
Aklınızda bulunsun , bu yüzden anonymous da işe yaramamış olmalı




Unknown said...

2006 da açmışsınız konuyu 2016 da yorum yazıyorum :) biraz tuhaf oldu ama neyse,
Bende alıp bugün denedim banada eczacı patatesi harşlayıp onunla kaeıştrıp küçük top halinde bir Kaç yere bırak dedi ben sizin dediğinizi yaptım umarım işe yarar..

Anonymous said...

Ben de ofisteki karıncalar icin denedim, 2 gun uyguladim ve etkisini gosterdi, karinca kalmadi (1 yemek kasigi borik asit, 1 kup seker, 120 ml su kullandım). Tesekkurler, Nejan