Monday, July 15, 2019

Yemek yapmanın dayanılmaz ağırlığı

Günlük yemek yapmanın gerektirdiği zaman ve iş gücü can sıkıcı. Maddelersek:
  1. Her hafta en az bir kez pazara git.
  2. Her hafta en az bir kez markete git.
  3. Malzemeleri dolaplara yerleştir.
  4. Ekmek al.
  5. Hemen her gün ne yemek yapacağını düşün, yemek yapmak için malzemeleri yıka, doğra, pişir.
  6. Yemek malzeme kabukları ile dolan çöpü çıkar.
  7. Bulaşıkları makineye koy, yıkandıktan sonra geri çıkar.
  8. Yeterince yardımcı olmadığın için eşinden azar işit (!)
Rutin adımların dışında gerekenler:
  1. Bir sürü tencere, tava, tabak, çanak, kepçe, bıçak, kaşık.
  2. Çanak çömleği koymak için bir sürü dolap.
  3. Büyükçe bir lavabo ve bulaşıklık.
  4. Fırın.
  5. Mikrodalga.
  6. Ocak, tüp.
  7. Aspiratör.
  8. Bulaşık makinesi.
  9. Dondurucusu olan büyük bir buzdolabı.
  10. Mutfak robotu (rondo)
  11. Tüm bunlara ev sahipliği yapan mutfak.
Yemek yapmayın demiyorum, hobi olarak yine yapın (!) İnternetin ve lojistik imkanlarının gelişmesi sayesinde yemek abonelik sistemine geçmemek için teknik bir neden yok, geriye maliyet ve lezzet kalıyor. Yemek abonelik hizmetleri yeterince iyi ise mutfak ve içindekilere gerek olmayacak, evin bir köşesinde küçük bir buzdolabı ve mikrodalga yeterli olacaktır.

Hazır bu hafta kendi başıma evdeyken yemek servislerini deneyeyim dedim, MealBox ve Rafinera'yı inceledim ve Rafinera'yı seçtim. Sebebi MealBox şikayetlere cevap yazmazken Rafinera'nın cevap yazmasıydıRafinera'nın protein plus paketini beş gün denemeye karar verdim. Teslimat saati olarak üç seçenek var: 07:30-08:30, 08:30-09:30, 09:30-10:30. İlk sipariş yarın sabah geliyor, izlenimlerimi gün gün buraya yazacağım.

16.07.2019 (Gün 1/5): Sabah 08:25'te yemek kutum geldi (teslimat saati olarak 08:30-09:30 seçmiştim). Kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri doyurucuydu. Demek ki 2100 kcal protein plus paketi benim gibi 80kg'lık biri için yeterli. Öğle ve akşam yemeklerini orjinal kaplarında, çatalla birkaç delik açarak mikrodalgada ısıttım, yanlarında biraz domates, maydanoz ve yoğurt yedim.

17.07.2019 (Gün 2/5): Bugün için teslimat saatini 07:30-08:30 seçtiğim halde saat 9'a kadar paket ulaşmayınca Rafinera'yı aradım. Paket 09:05'te elime ulaştı, teslim eden kurye polis çevirmesi nedeniyle yarım saat kaybettiğini söyledi. Biraz sonra Rafinera aradı ve bir önceki gün teslimat saatinin 08:30-09:30 olması nedeniyle karışıklık yaşandığını söyledi. Lojistik konusu iyileştirmeye açık görünüyor. Bugünkü menü:

Rafinera'yı ailecek (iki yetişkin, bir çocuk) yıl boyu kullanmak istesek durum nedir diye analiz ettim: Benim iş yerinde ve çocuğumun okulunda öğle yemeği çıkıyor, ancak eşimin iş yerinde öğle yemeği yok. Kahvaltı hazırlamak da kolay, kahvaltının gelmesine gerek yok. Bu nedenle hafta içi günde 1+1+2 = 4 dört yemeğe ihtiyacımız var. Hafta sonu yine kahvaltıyı kendimiz hazırlarız, günde 2+2+2 = 6 yemeğe ihtiyacımız var. Rafinera Pazar günleri çalışmıyor. Yani kabaca bir ayda 4*20 + 6*4 = 104 yemek gerekli. Rafinera resmi tatillerde de çalışmadığı için ortalama ayda 96 yemek diyelim. Kahvaltısız paket öğle akşam yemeği ile iki ara öğün içeriyor, yani hafta için her gün iki paket, C.tesi de üç paket işimizi görüyor. Şu anki fiyatlarla (klasik menü, kahvaltısız, 1900 kcal, 90+gün) aylık en az (4/2*20+6/2*4)*59*96/104 = 2832TL ediyor. Eğer üçümüz için ayrı ayrı tek öğünlük gündüz programını seçseydik 96*54=5184TL olurdu. Mesaimize yetişebilmemiz için teslimatın en geç 08:00'da yapılmasını da garantilersek bu iş olur. Teslimat saatiyle ilgili müşteri hizmetlerine mail attım, iki saat sonra Abdullah Bey aradı, lojistik sorumluları ile görüştüğünü, bizim adres için 08:15'i garantileyebileceklerini söyledi. Teşekkür ettim ve sabah en geç 8'i sağladıkları gün hazır müşterileri olduğumu söyledim.

Bize yakın Med Yemek şirketini arayıp aile paketleri var mı diye sordum, yemek servisleri olduğunu, bizim bulunduğumuz yere servisleri var mı diye bakıp döneceğini söyledi. Aradan yarım gün geçti, ses seda yok...

Diğer seçenekler: Diyetta, FormenaBaşak Ev Yemekleri, G4

18.07.2019 (Gün 3/5): Kutu sabah 07:25'te geldi.

19.07.2019 (Gün 4/5): Kutu sabah 07:50'de geldi.

20.07.2019 (Gün 5/5): Kutu sabah 08:15'te geldi.


Günün müziği:

No comments: