Sunday, May 20, 2007

İzlenesi TV programları

Benim Pazar günleri BBC Prime'da sürekli izlediğim ve şiddetle tavsiye edeceğim programlar (Türkiye saati ile):

13:00 - Life in the undergrowth: Pirimiz David Attenborough tarafından sunulan böceklerin fantastik dünyası. Sözle anlatılabilemez, mutlaka izlenmelidir.

16:00 - Boss women: İngiltere'de önemli yerlere gelmiş kadınların hikayesi

20:00 - Child of our time: 2000 yılında doğan 25 çocuğun 20 yıl boyunca izlenmesi sonucu ortaya çıkan çocuk gelişimi ilr ilgili belgesel. Biz yetişkinlerin de pek çok değerimizi sorgulamamız için güzel bir fırsat. Sunan bir başka pirimiz olan Robert Winston.

21:00 - Seven wonders of the industrial world: Endüstri devrimindeki önemli eserler ve olaylar.

22:00 - Ray Mears' extreme survival: Ray Mears abimiz yaşanmış olaylardan yola çıkarak zor koşullarda hayatta kalmanın ipuçlarını sunuyor.

23:00 - Phobias: Nadir görülen fobilerle ilgili program. Misal geçen hafta bacaklarını kendisinin bir parçası gibi görmeyip kesilmesini isteyen insanlar vardı. Eğitici değerden çok enteresanlık değeri yüksek.

Bu BBC'ye acaip müteşekkirim, Pazar günü öğleden sonrama eğlence ve bilgi kattığı için.

Salı günler Kanal24'te saat 20:15-21:15 - Yuvarlak masa: Mehmet Altan tarafından sunulan güncel siyasi-sosyolojik olaylarla ilgili program.

Genel izlence olarak da Discovery, National Geographic ve NBA TV'yi tavsiye ederim.

Var mı tavsiye edebileceğiniz hoş programlar?

3 comments:

Nart Bedin Atalay said...

Ben de dün öğleden sonramı senin bahsettiğin BBC programlarını seyrederek geçirdim.

Hatta böcük belgeselinden sonra davranışların evrimi, davranış evriminin mekanizmaları konusunda Rahmi'den yazı-çizi-link isteyesim geldiydi. (Niçin istemediğim için aşağıya bakınız.)


Aynı adamın bir de kuşlar ile ilgili bir belgesel serisi vardı. O da şahane idi. Videolarını bulan varsa yeriniz haber etsin. (yine aşağıya bakınız.)

Child of our time bana en sevdiğim aktivitelerden biri olan kendi kendimi inceleme imkanı sunuyor. Örneğin dün akşam zenci bir veled vardı; annesi veledini her türlü zorluğa karşı durabilecek şekilde yetiştirmeye çalışıyordu; veledin bir özelliği kendini ifade edememesi; diğeri de adalet duygusu idi. Sanıyorum ben o velede benziyorum.

Child of our time'ın yayınlanmış bölümleri internet üzerinden seyredilebiliniyor fakat bunun için İngiltere ip'si gerekli. BBC'nin gerekçesi video yayınlamak çok bandwidth yediğinden İngiltere dışındaki izleyicilere aynı hizmeti veremiyoruz.

İngiltere ip'si almanın veya BBC'ye internette dolu bedava alan olduğunu hatırlatmanın bir yolu var mı acaba?

(Beğenmediğim ama düzeltmeye de üşendiğim bir özelliğim: bir problemi görüyorum, çözüm konusunda bir fikrim de var, ama problem hayati değilse -bende sadece küçük bir haz yaratacak ise- çözüm için harekete geçmeye üşeniyorum. Child of our time'da iş yapma konusu ne zaman işlenecek acaba?)

Rahmi Lale said...

Abi bu aralar haberiniz oldu mu bilmem PANDORA'ya USA dışından erişimi engellendi. Ben de nasıl olur da bunun önü alınır diye araştırdığımda gördüm ki, proxy server hizmetleri var, kimisi illegal kimisi eş dost aracılığı ile edinilebiliyor (özellikle IT'ci tanıdık var ise). Velhasıl benim tek bildiğim başka ülke IP'si alma yöntemi proxy hizmet sağlayıcı üzerinden.

TV izlemek istemememden dolayı ayarlamadığım bir çanak antenimiz var! Kerstin her ne kadar "ayarla şunu" diye hergün beni imballasa da direnebileceğim kadar direniyorum dolayısı ile şu an sadece BBC World var izlenebilen )). E o da her 30dk da bir kendini tekrarlıyor bu şekilde özel programlar hariç izlenilmesini olanaklı kılmıyor. Fakat arada HardTalk ve bir de Pazar günleri yayımlanan hararetli tartışma programları oluyor, onları izliyoruz.

Nart Bedin Atalay said...

Bu Pandora'yı hackleme girişimi ile ilgili detaylı bilgi isteriz.