Tuesday, June 12, 2012

Dolap kapağına çöp kovası montajı

Mutfakta çöplüğümüz tezgahın üstünde duruyordu. Tezgahın üstü aynı zamanda yemek yapma yeri olduğu için özellikle Derya'nın hoşuna gitmiyordu bu durum (ben biraz daha "rahatım" temizlik konularında):


Geçenlerde Mine teyzede dolap içi kapağa monteli çöp kovasını görünce hoşumuza gitti, dedik biz de yapalım:



Önce çöp kovasının satıldığı yeri bulmalısın. IKEA'da yoktu, Leroy Merlin'de vardı. Fiyatı 20-25TL gibi birşeydi. Paketin içinde montaj şeması, delik yerlerini işaretlemek için iki karton şablon ve vida vs. çıkıyor:

Gerekli süre: Yarım saat
Alet/edavat: Yıldız tornavida, kalem, makas, çekiç, küçük bir çivi, pense

Biz montajımızı çöp kovası solda olacak şekilde yaptık. Öncelikle dolabın iç kısmına (kapağa değil!) alt ve üst taşıyıcı parçalarının delik yerlerini şablon yardımı ile işaretliyoruz:


Vida deliklerini önce küçük bir çivi ile biraz açar ve çiviyi pense ile geri çıkarırsak oluşan delik sayesinde vidayı ahşaba vidalamak kolay olur:


Çivi az birşey (1 cm) girse yeter:


Alt taşıyıcının çiviyle açılmış delikleri:


Bir numaralı parça olan alt taşıyıcıyı numaranın yazılı olduğu kısım yukarı bakacak şekilde yerine vidalıyoruz:



Aynı şekilde iki numaralı parça olan üst taşıyıcıyı numaranın yazılı olduğu kısım aşağı bakacak şekilde vidalıyoruz:



Çöp kovasının üst kısmında bir delik, alt kısmında çıkıntı var. Üst kısma pim giriyor, alt kısım ise alt taşıyıcıdaki deliğe oturuyor:


Çöp kovası taşıyıcı parçalar arasına sığıyor mu diye kontrol ediyoruz:


Diğer şablon yardımıyla kapağa yönlendiricinin delik yerlerini işaretliyoruz:


Üç numaralı parça olan yönlendiriciyi numaranın yazılı olduğu kısım yukarı bakacak şekilde monte ediyoruz:


Bizim kapağın kalınlığı vida boyundan kısa olduğundan vida uçları biraz dışarı çıktı:


Çöp kovasını yerine monte ediyoruz (yönlendirici üzerindeki pim çöp kovasının altındaki düz kanala geçecek). Geldi sıra son adım olan ip kısmını dolabın içine monte etmeye...


Şemada anlatıldığı gibi kapak arzu ettiğiniz miktarda açılacak şekilde ipin ucunun dolap içinde olması gereken yeri işaretleyin ve parçayı oraya vidalayın, sonra da ipin ucunu o parçaya geçirin:


Bu kadar:

Güncelleme, 25 Aralık 2015: Kapağın açılma miktarını dolap duvarına bir vida/çivi monte edip ipi bunun üzerine dolayarak ayarlayabilirsiniz:

13 comments:

Umut DURAK said...

Nası diyorlar sizin dilinizde, aaa, contrats sir.

Rahmi Lale said...

Gule gule kirletin. Vida uclarinin dolap kapaginin disina sarkmis olmasini muhendislik adina eksi puan olarak yazildigini da belirtmeden edemiciim.

Sanirim kiracisiniz :P

hirdavatfirsati.com said...

Tebrik ederim, biz de www.hirdavatfirsati.com online satış sitemizde bu çöp kovalarından satıyoruz ama ben dahi zorlanıyorum bu ürünü montaj ederken. Müşterilerimiz için faydalı bir yazı olmuş, sizin sayfanıza yönlendirme yapabiliriz montaja yardımcı olması için.

deniz said...

ARO kardeş, sayende taktık, yoksa atıcaktım kaldırıp.

Anonymous said...

Cok sagol kardes

Anonymous said...

Deli etti ama sonunda başardım teşekkürler kardeşim bu arada faydası olursa söyliyim çöp kovasının yerleştiği 2 şer adet delik var alt ve üste olmak üzere uç taraftaki deliğe taktım ilk başta kapak kapanmadı sonra iç taraftakine takınca kapandı boşu boşuna fazladan delik açtım aynı hataya düşmeyin saygılar

Anonymous said...

Paylaşımına sağlık. Sayende 15 dakika sürmedi.

Anonymous said...

Biz tasinirken sablonu kaybettik, yeni evimizde takamiyoruz, nereden bulabiliriz sablonu?

Anonymous said...

Sayenizde kriz son buldu

Zozan said...

emeğinize sağlık ne zamandır bu kovayı monte etmeye calısıyordum

Anonymous said...

Dostum eline sağlık

Unknown said...

Dostum eline sağlık. Çok işime yaradı.

Unknown said...

Allah razı olsun resimlerde mükemmel ayrıntılı anlatmışsınız 5 dakika sürmedi