Saturday, August 19, 2006

ÖSS İddaası

Teyzemin kızı Siril bu Haziran'da üniversite sınavına girdi ve matematikten 20 net (60 sorudan), fenden 15 net (60 sorudan) yaptı. Eh tabii bu gurur verici sonuçla kazanması mümkün olmadı. Kendisi ile önümüzdeki yılki sınav sohbetimiz:

Şamil: Doğru düzgün bir yere girmen için kaç net lazım Siril?
Siril: Mat ve fenden toplam 90 net (120 sorudan).
Şamil: Bu iş yatar, yerinde olsam kendime iş bakardım.
Siril: Görürsün, yapıciim!
Şamil: Hadi ordan. İddaasına var mısın?
Siril: Tamam.
Şamil: Ok. Ödül şu: 2007 Temmuz sonunda Rixos Premimum Belek Otel'de yedi gün tatil (günlüğü 170 Euro'cuk!). Eğer mat ve fenden çıkan sorulardan %75 net çıkarırsan (120'de 90 nete denk gelir) sen kazanırsın. Yok eğer çıkaramazsan, hatta oran %74.999 bile olsa ben kazanırım
Siril: Tamam.

Eğer Siril'in netlerini doğrusal olarak arttırabileceğini varsayacak olursak seneye Haziran'a istediği nete ulaşması için aşağıdaki grafiktekine benzer bir net arttırma performansı yakalaması lazım:


Bu grafiğe göre Ocak ayında 63/120'lik bir başarı tutturması gerek.

Kayıtlara geçmesi için tarafların fotolarını yayınlıyorum:


Siril


Şamil


Şahitler Nural ve Meral

4 comments:

Nart Bedin Atalay said...

Samilcigim gencleri motive etmeyi cok iyi biliyormus. Ben yakinda KPDS sinavina girecegim. Dogru duzgun bir ingilizce icin en az 90 net yapmam lazim. Su kac yaptigimi bile bilmiyorum. Ben tatile nereye gidebilirim acaba?

Ote taraftan, babam da bize kitap okudugumuz icin bisiklet almisti. Bu da diyeyim dedim.

Hakan Filiz said...

Samil uzulerek belirteyim kaybettin iddiayi...

Samil Korkmaz said...

Sayın yorumcular, bu sayfada yazılan tüm yorumlar Şamil'in tarafını tutmak zorundadır, hatırlatiim! Yorumlarınız "kızım sen kasma, olmaz o iş" çizgisinde olmalıdır!

Müdüriyet

Anonymous said...

:)
Harika olmuş blog. Cırdıngış videosunu izlerken gözlerim yaşardı resmen.

Zafer Bolat