Wednesday, August 16, 2006

Göksun'da faisiz kazanç

Efendim, ne zaman Göksun'a gitsem yurdum insanının sivri zekası hakkında hikayelerle dumura uğrarım. İşte son örnek:

Bilidiğiniz gibi müslümana faiz haramdır. Amma Göksun'lu hemşerilerim faizsiz borç vermek de istememektedir. Bulunan formül: Diyelim Rahmi Şamil'den 900 lira borç isteyecek ama gözü açık Şamil borcu 1100 lira olarak geri isteme hevesinde. Ayrıcana Şamil'in bi de ineği var:

Rahmi: Hacı, ben senin ineği satın almak istiyorum, kaç para?
Şamil: 1100 kaadını alırım.
Rahmi: Ok, ancak şimdi üstümde para yok, sonra veririm.
Şamil: Lafı mı olur.

Aradan zaman geçer (tahminen 10 saniye):

Rahmi: Yav paraya sıkıştım, ineğimi satacağım.
Şamil: Rahmiziim, dostlar ne güne duruyor, bana satsana
Rahmi: Taamdır, kaç para verirsin?
Şamil: Al sana helalinden 900 kaat

Efendim, böylece Rahmi Bey'cimiz Şamil'den 900 lirayı alır, ancak borcu 1100 liradır. Helal-i hoş olsun. Bu arada konu mankenimiz inek Şamil'in ahırından hiç çıkmamıştır! Derler ki memleketteki pek çok faizsiz kazanç senaryosu bu şekilde işlemektedir.

1 comment:

Rahmi Lale said...

Hayır, linç edilme olasılığım olmasa can atıyorum bu nacizane kasabayı görmeye ama gel gör ki yok henüz bizde Çeçen ile harbe girecek o yürek.

Bu arada enteresanlığa karşın, bu mantık silsilesi bana geçenlerde okuduğum, kredi kartı ile alışveriş, ve günümüzde paraya hiç ellemeden meta transferi ile ilgili yazıyı hatırlattı. O işte de buna benzer bir faiz gak guk meselesi mevcut. Bir ara onu bulup da yayınlamalı.

Muhabbetle...