Thursday, September 07, 2006

Pıkhra

Valla bugün hızımı alamadım, bir-iki de pıkhra (fıkranın Çeçencesi) anlatayım:

Varan-1:

Aşırı ishalden şikayetçi biri hastaneye gider. Ama bürokrasiden dolayı belgeleri karışır ve kahramanımızı yanlışlıkla psikiyatri servisine havale ederler. 15 gün süren tedaviden sonra, taburcu olacagi gün, bir arkadaşı karşılamaya gelir:

- "N'oldu geçti mi ishal?"
- "Hayır geçmedi ama artık takmıyorum."

Varan-2:

Soğuk bir Mart gecesinde genç erkek kediler dışarı çıkmak için süsleniyorlar. Tam bu sırada küçük erkek kedi birinin kolunu cekiyor:

- "Abi nereye gidiyorsunuz? Ben de geleyim mi?"
- "Hayır, biz dişi kedilerle sevişmeye gidiyoruz. Sen gelemezsin."

Küçük kedi 2. ve 3. gün de şansını denemiş ama hep olumsuz cevap:

- "Hayır, biz dişi kedilerle sevişmeye gidiyoruz."

Küçük kedi yine bir akşam üzeri dışarıya çıkmaya hazırlanan abilerine yaklaşmış:

- "Abi ben de gelebilir miyim?" diye sormus. Babacan bir kedi:
- "Hadi gel be, sen de öğren" demiş.

Küçük erkek kedi ve abileri çok soğuk ve karlı bir Mart gecesinde sokaklarda dolaşmaya başlamışlar ve hemen bir plan yapılmış. Bir evin çatısına çıkıp bekleyecekler ve aşağıdan dişi kediler geçerken saldıracaklar. Aynen plandaki gibi çatıya çıkmışlar, başlamışlar beklemeye. Kar yağıyor ve hava çok soguk, aradan geçen 2 saatten sonra yoldan gelip geçen yok. Abilerinin yanında plandan habersiz bekleyen küçük erkek kedi iyice üşümüş ve titrek bir sesle abisinin kolunu dürtmüş:

- "Abicim ben bi on dakika daha sevişir sonra giderim!"

No comments: