Tuesday, July 29, 2008

Paris gezisi

19-23 Temmuz tarihlerinde Paris'e gittik. Paris'te dikkatimizi çeken çok sayıda tarihi eserin olması. Şehrin turistik merkezindeki tarihi-mimari doku korunmuş, İstanbul gibi içine edilmemiş.

Paris'te gezmek kolay, Şanzelize dışında caddeler kalabalık değil.

Kaldığımız otel Best Western Star Champs-Elysées. Oteli beğendik, Zafer Kapısı'na (Arc de Triomphe) 5 dakika yürüyüş mesafesinde.

Temmuz ortasında hava serin olabiliyor (20C). O nedenle yandaki portatif giyim tarzını öneriyorum. Bizim anladığımız manada öğlen saat 15:00'ten sonra oluyor. Paris'te güneşin batışı ise 21:30!

Gelelim en önemli konu olan yemek işine. Kabaca şöyle bir fiyatlandırma mevcut: 30 Euro (restoran) - 15 Euro (Hippo steak) - 7.5 Euro (McDonalds Big Tasty) - 3.5 Euro (Monoprix chicken sandwich). Ekonomi yapmak istiyorsanız önerim tüm öğünleri Monoprix'ten (Fransız market zinciri) halletmeniz.

Şunların hepsini orada bulabilirsiniz: Sandviç, kek, süt, tabak, çatal, kaşık, bıçak. Sabahları kek ve süt iyi oluyor. Öğle ve akşamları da sandviç/konserve yersiniz. Yanına cherry domates salata görevi görür.

Uzun mesafeli ulaşım için Metro kullanalım. Metro bileti olarak temelde iki seçenek var. Birincisi Paris Visite denilen günlük biletler. Biz 3 günlük aldık, adam başı 19 Euro ödedik. Bence gereksiz çünkü Paris yürünesi bir şehir. Metroyu günde ikiden fazla kullanmayın. O durumda da 3 gün x 2 kez x 1.6 Euro = 9.6 Euro harcarsınız (Paris Visite'nin yarısı). Tabi tek gidiş için fransızca bilet otomatlarını çözmeniz gerekiyor. Birilerini izlerseniz hemen kaparsınız.

Metro ile ilgili en önemli eleştirim nereye gideceğinizi sadece istasyon girişinde anlamanız, treni beklediğiniz yerde sadece o istasyonun adının yazması. İnsan güzergahı duvara koyar di mi ama? Bir kere anladınız mı gerisi kolay. Metro tünellerinde en can sıkıcı şey haddinden fazla karşılaşılan sidik kokusu.

Bizim Paris gezi programımız şöyle gerçekleşti:

C.tesi ikindi Paris'e varış. Otele ulaşım. En yakın Monoprix'i bulma. Metro ile deneme seferi.

Pazar sabah Eiffel 1. ve 2. katlar (en üst kata çıkmaya gerek yok). Sabah 9 gibi giderseniz ve asansör yerine merdiveni tercih ederseniz sıra beklemezsiniz (ama ananız ağlayabilir).

Pazar öğlen nehir turu (kişi başı 11 Euro). Sonra otobüs turu, 24 Euro! Otobüs turu o paraya değmez, kendiniz dolaşın. Monoprix pazar günü kapalı.

P.tesi sabah Louvre Müzesi'ne gittik. Müze devasa bir yer, biz yorulunca (3 saat) bıraktık.

Salı sabahı Notre Dame'daydık (içini gezmedik).

Salı öğleden sonra soluğu Sacré-Coeur'de aldık. Derya ile aramızda Kör Sakrı'nın Yeri diye isimlendirdik (!) İçerdeki Hristiyan ayinini izledik.

Çarşamba sabah: D'Orsay Müzesi

Çarşamba öğleden sonra Eurostar treni ile Londra'ya yolculuk (2.5 saat). Trende ilgimi çeken yüksek hıza (300 km/saat) rağmen son derece sessiz olmasıydı. Londra macerasını ısrarla bekleyiniz (Paris macerasını yazmak 3 saatimi aldı).

Paris bugüne kadar gördüğüm tarihi en zengin şehir. Heryer bir savaşın, bir tarihi olayın anılarıyla dolu. Üstelik hepsi bakımlı. Paris'teyken bol bol gülümseyin, bonjour, sibuple, merci deyin, kendinize ve etraftakilere kibar davranın. Fransızlar cana yakın insanlar, hanzo gibi davranmazsanız herkes size olumlu mukabelede bulunur. Çat pat ingilizce ve tarzanca ile işinizi halledersiniz. Paris'e gidiniz kuzum.

Au revoir...

Güncelleme (11 Haziran 2011): Paris'i bisikletle gezmek lazım. Kahvaltıda tereyağı lezzetli imiş.

mp3: Shantel - Disco Partizani

5 comments:

Nesij said...

Çok başarılı bir post olmuş, tebrik ederim. Paris'e gitmiş kadar olduk; ayrıca faydalı tavsiyeler de aldık. Londra güncesini de ısrarla bekliyoruz.

Umut DURAK said...

mirim, pek sevindim okuduklarımdan, londra anılarınızı bekliyoruz :)

Rahmi Lale said...

Paris tanitimi nefis oldu. En kisa zamanda tariflerin gecerliligini test edecegizdir.
Muhabbetle...

Turunç said...

ogretici gezi yazinizin ve bilincli giyim tarzinizin hastasi olduk...devamini bekliyoruz...

elegimsagma said...

ne güzel gezi olmus, fotolarda da cok basarili cikmissiniz:) bence paris'te insanlardan iyi muamele gormenin onemli bir diğer kriteri de kendine guvenli durus olsa gerek. o durusa da 4. fotoda ekstra hasta olmus ve kopmus vaziyetteyim. heyecanla londra anıları& bilgilendirmesini bekliyorum efenim.