Ustalarla muhattap olanlardan olumlu izlenimler duyduğum nadirdir. Genellikle işini pespaye, hatta ahlaksızca yapan ustaların hikayelerini dinlerim. Tipik örnekler:
* Araba lastiğinizi değiştirirler ancak bijonları sıkmayı unuturlar, canınızdan olmadığınıza şükredersiniz.
* Kombi ters tarafa konduğundan uzatma boruları gerekir.
* Kalorifer boruları duvarın içine gömülmeyip dışarıda bırakılır.
* Yeni döşenen parkeler kabarır çünkü üretici şirket parkeleri yeterince kurutmamıştır.
* Su borusunun içinde harç unutulur, tüm tesisat sökülmek zorunda kalınır.
* Fayans döşerken ölçü doğru düzgün alınmadığından eksik kalan yerlere uyduruk yamalar yapılır.
* Elektrikçi banyoya ek priz koymayı unutur, saçını kurutmak için her seferinde çamaşır makinesinin arkasındaki prize uzanmak zorunda kalırsın.
* Sürekli "böyle daha şık durur" bahanesiyle kendi işine gelen şeyleri yaptırmaya çalışır. Neyi niye istediğini kafanda iyi oturtmamışsan ustanın ipinde oynarsın.
* El duşu ile yağmurlama duşu arasındaki valf doğru bağlanmaz, su ikiye ayrıldığı için tazyik yetmez, ne el duşundan hayır gelir, ne yağmurlamadan.
* Işık açma düğmesi kapının açıldığı tarafta değil, ters tarafta yer alır.
* Sigorta anahtarlarının kimi yukarı doğru açıktır, kimi aşağı doğru.
* Lamba duylarının elektrik bağlantısı unutulur.
* Lambaların açma kapama düğmelerinin yönünde standart yoktur; Kimi yukarı doğru basınca açılır, kimi aşağı doğru basınca.
* Muslukta kırmızı taraftan soğuk su, mavi taraftan sıcak su akar.
* Kilit ters bağlandığından apartman kapısını açmak için anahtarı açma yönüne değil, kapama yönüne çevirmen gerekir.
Bir kısmı açık becerisizlik ve iş bilmezlik iken bir kısmı da kullanıcı arayüzü ile ilgilenmemekten kaynaklanıyor. Örneğin elektriçi kabloyu bağladı ve voltmetrede voltajı gördü ise bir an önce çekip gitmek istiyor, düğmenin yönü hakkında bir saniye dahi kafa yormak dini inançlarına aykırı(!)
Sorunlara karşı kısa vadeli çözüm o ustaya iş yaptırmış birilerinden görüş almak, etraftan dinlediğin hikayeleri bir liste haline getirip ustaları bu liste ile yakinen kontrol etmek, her yapılan şey gerçekten çalışıyor mu diye test etmektir. Tabi onlar yine de bir yolunu bulup orjinal saçmalıklarla can sıkacaktır ama en azından saçmalığın sayısı azaltılabilir. Önce küçük pilot projelerde denenip sonra daha ciddi işler verilebilir. Ne yazık ki bu süreçte sizin de usta haline gelmeniz gerekecektir.
Daha uzun vadeli yöntem ise bir online ustalar sitesi olabilir. Örneğin GittiGidiyor benzeri sitelerde alıcı ve satıcı birbirleri hakkında yorum yapıp puan verir. Siz de birinden mal alacağınzı veya satacağınız zaman bu yorumlardan fikir edinirsiniz. Bu amaca hizmet edebilecek bir site: TavsiyeEdiyorum. Ne yazık ki tıp ağırlıklı, öyle su tesisatçısı filan yok. O da olmadı, bloglarımız ne güne duruyor? Herkes ustalarla ilgili deneyimlerini yazsa ne güzel olur.
Web sayfası yapan ustalara da tavsiyem enerjilerini ses ve görüntü efektlerine, sağdan soldan çalınmış fotolara değil (örnek), içeriğe, özellikle de kalitesiz hizmetin ne sonuçlar doğurabileceğine dair örneklere önem vermeleridir.
Bu kadar akıl alıp verdikten sonra usta olasım geldi yeminlen(!)
Saturday, May 08, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
valla benim pek sevdigim bir dayım (gayet öz be öz) mobilya ustası olup, evlenme arefesinde, kendisinden umut'unkinin aynısı olsun seklinde bir calisma masasi siparis ettik. masa da bildigin dikdortgen masa, lakin orta kisim hafif ice dogru bombeli, masa seni adeta icine cekiyor. her bi seyiyle aynisi olsun dayicim dedik. dimez olaydik. 30 yillik mobilya ustasi dayim, geldi, olctu, bicti, kagida bisiyler cizdi, kursun kalem kulaginin arkasinda.. masa bi geldi eve uc hafta sonra, cizdigi kalibi ters cikarmis, masa ice degil disa dogru bombeli! dayimiz diye bisiy de diyemedik, kullaniyoruz distan distan :)
Post a Comment