Saturday, April 26, 2008

Sırada Geocities... Yok mu arttıran?

Benim websayfamı da bünyesinde barındıran Geocities'e erişim yasaklanmış, Geocities adaletten kaçamamış. Ya da biz miyiz mahkum edilen? Bu adil düzende emeği olan herkese saygılarımı sunarım.


Blogspot'a sıra gelmesi yakındır. Doya doya okuyun, yarın ne olur bilinmez.

Geocities'e erişim engelleme gerekçesini öğrenmek için Adalet Bakanlığı Bilgi Edinme Bürosu'na mail attım. Bakalım bilgi verilecek mi, yoksa "dava ayrıntıları gizlidir" mi denecek? Tüm internet kullanıcılarını ilgilendiren bir konunun gizli olması mümkün değildir herhalde.

- o -

Güncelleme (29 Nisan): Bilgi Edinme Bürosu cevap yazdı:
"Başvurunuz... ilgisi nedeniyle 24.04.2008 tarih ve 2008/2330 sayılı yazımız ekinde Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı Bilgi Edinme Bürosuna gönderilmiştir."
Güzel, konu ile ilgilenilmiş. Şimdi gözler Cumhuriyet Başsavcılığı'nda...

- o -

Güncelleme (7 Haziran): Hala cevap gelmediğinden Adalet Bakanlığı'na tekrar şunu yazdım:
"26 Nisan 2008 tarihinde aşağıdaki konuda bilgi istemiştim. 29 Nisan 2008’de bana email yolu ile verilen cevapta “Başvurunuz ilgisi nedeniyle 24.04.2008 tarih ve 2008/2330 sayılı yazımız ekinde Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı Bilgi Edinme Bürosuna gönderilmiştir. Başvurunuza, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından cevap verileceği hususunda bilgi edinmeniz rica olunur.” denmiştir. Ancak aradan bir aydan fazla zaman geçmesine rağmen bana cevap verilmemiştir. Neden cevap verilmediğini ve ne zaman cevap verileceğini öğrenmek istiyorum. Gereğini arz ederim."
- o -

Ayrıca Tüketici Hakları Derneği'ne de mail yolladım, belki ilgilenirler. Derneğin yeri Atatürk Bulvarı'ndaymış, yakın yani.

Bir yandan da sürecin nasıl işlediğini merak ediyorum. Sayfaya erişim engelleme kararı nasıl aldırılıyor, nasıl geri kaldırılıyor? Erişim engelleme kararlarını alan aşağıdaki mahkeme türleri arasındaki fark ne? Hangisine başvuracağımızı nasıl bilebiliriz?

* Sulh ceza mahkemesi
* Asliye hukuk mahkemesi

Adamı zorla avukat yapar bu memleket (!)

mp3: Cüneyt Arkın - Yeminimi Bozdum

No comments: