Sunday, November 30, 2008

Kamu ve Bilgi Paylaşımı

Bugün ODTÜ'de rutin pazar koşumuzu yaptıktan sonra duş için salona gittiğimde salonda Basketbol Yıldız B Milli Takımı Seçmelerinin yapıldığını gördüm.

On dakika boyunca 50 kadar adayın top sürüşünü, gözetmenlerin onları yönlendirişini izledim. Kendi ortaokul-lise voleybol takımı zamanlarımı düşündüm. O zamanlar Sivas Selçuk Anadolu Lisesi'ndeydim ve Ankara'daki müsabakalar çok ileri düzey, fantastik şeyler gibi gelirdi. Gerçekten de Sivas şartlarına göre öyleydi, çünkü bugün temel saydığım bilgileri bile bulmak mümkün değildi.


Seçmeler videoya kaydedilse, arada gözetmenler hangi alıştırmanın niçin yapıldığını anlatsa, bunu da Google Video'ya koysa (Youtube kapalı çünkü!)... 15 yıl önceki Şamil gibi bilgiye aç elemanlar bu videolara bakıp yıldız milli takıma alınma kriterlerinin ne olduğunu, nasıl tiplerin o seçmelere katıldığını görebilirler ve böylece parmakta top çevirme benzeri artistik işler yerine, daha sonuç alıcı antrenmanlar yapabilirler. İyi yetişmiş bir eloğlu (11 yaşında) için bkz. (Youtube) Basketball Prodigy

Benzer şekilde kamuda (üniversiteler, konservatuarlar, spor akademileri vb.) üretilen bilgilerin paylaşıma açılması gerektiğini düşünüyorum. Böylece potansiyeli olan ancak şansı olmayanların önü bir nebze açılır, insan kalitesi yükselir. Devir bilgi saklama devri değil, bilgi paylaşma devri...


mp3: Mezdeug (Kafkas)

No comments: