Saturday, November 07, 2009

İlk Açık Kaynak Denemem: Nota Okuma Çalıştırıcısı

Açık kaynak (open source) geliştirme ilgimi çekiyordu nicedir. Audacity, Subversion ve Paint.Net gibi ürünleri sıkça kullanıyorum.Wikipedia'yı zaten en başa koymak lazım.

Ben de zaman zaman aklıma gelen fikirleri Application Ideas isimli bloğumda not ediyorum. Çoğu fantazi ama bazılarını gerçeğe dönüştürmek mümkün. Bu fikirlerden biri geçen hafta müzik bilgisini geliştirmek için neler yapılabiliri düşünürken ortaya çıktı: Nota Okuma Çalıştırıcısı:



Program sana rastgele notalar gösteriyor, sen de notanın adını bilmeye çalışıyorsun. Böylece nota tanıma becerin artıyor. Bugün programın ilk çalışır sürümünü Delphi 7 ile yazıp bitirdim ve sourceforge'a koydum.Oradan indirilebilir:



Sourceforge'un subversion'ına kodu yükledim. Böylece open source'a ilk derli toplu girişimi yapmış oldum. Hayırlı uğurlu olsun...

Open source hakkında faydalı bir eser: Producing Open Source Software

mp3: Evanescence - My Immortal

2 comments:

Rahmi Lale said...

Eline sağlık Şamilziim.
Ben uzun zaman şu sayfayı kullandım:
www.musictheory.net
Senin yazılımı geliştirmek adına faydalı olabilir.

Unknown said...

eline saglık kardesım gercekten işe yarar ama biraz daha kapsamı genısletırsen gp5 pro kadar rehabet gorebılıcek bir baslangıç örnek olarak asama seklınde ılk once nota sonra gam ve bu gamlar içinde domınant notalar vs. tamamen kullanıcı ne calısmak ısterse onu çalışabılıcek şekile getirebilirsen piyasadaki gezen bır suru programdan cok daha fazla iş yapıcagını dusunuyorum eger fikir istersen sonbahar.onur@gmail.com