Sunday, May 28, 2006

Touch typing gelişmeleri

Bilgisayar hem işim, hem de hobim ve klavye ile hızlı yazmam çok önemli. Yaklaşık iki aydır touch typing (on parmak ve klavyeye bakmadan yazma) alıştırmaları yapıyorum. Artık tüm harflerin yerini ezbere biliyorum. Antrenman için senselang yazılımını kullanıyorum. Tek eksiği türkçe desteği olmaması.

Touch typing ciddi disiplin istiyor, özellikle de alıştırma zamanlarının dışında da devam etmeniz gerekiyor. Örneğin şu an klavyeye bakmadan yazmak için kasıyorum. Sanırım bu konuda akıcı hale gelmek bir yılımı alacak (yüzmede olduğu gibi).

2 comments:

Nart Bedin Atalay said...

Ben de soyle bir durum olustu. 10 parmagimi kullanarak, ve ara ara klavyeye bakarak ingilizce yazabiliyorum... Ama klavyeye baksam bile ve sadece ingilizce karakterleri kullansam bile turkce yazamiyorum, ya da ingilizce yazdigim kadar verimli yazamiyorum. Harflerin yerlerini ezberlemek icin ara ara alistirmalara geri donuyorum.

Soyle bir program yazma imkanin olur mu? Ayni senselang gibi random harfler uretsin ve harflerin dogru basilip basilmadigini kontrol etsin fakat bunu hem turkce q hem de turkce f klavye icin bunu yapsin. Ben turkce yazarken f ingilizce yazarken q klavye kullanmaya niyetliyim. Sen de turkce q klavyede gelismek istiyorsam ikimiz icin de yararli bir egitim programi olmus olur.

Bu arada yarin donus yolculuguna cikiyorum. Hafta sonu goruselim.

Simdi benim Munich de 2 saatim var aktarma icin. Efektif bir milkshinitte arama programi icin Munich havaalaninda buzdolabi sahibi bir marketin hangi katta oldugunu bilen biri varsa insanlik namina yardim etsin.

Yav bunlari kese ben bloga yazsa idim. Cenem acilinca bir turlu kapanmiyor malesef.

Samil Korkmaz said...

Böyle bir program yazmak aklımda var. Israrla bekleyiniz...