Sunday, September 02, 2007

Kek yaptım

Bir kendi kendine yeterlilik kalesi daha zapt edildi, standart kek yapma becerisi edinildi.

Malzemeler:

4 yumurta
1 bardak toz şeker
1 bardak yoğurt
Yarım bardak sıvı yağ
Ne kadar olduğunu henüz bilmediğim miktarda un (elde edilecek nihai kek karışımı hamur gibi yoğun diil de biraz daha cıvık olmalı)
Bir poşet kabartma tozu
Bir poşet vanilya
Bir tatlı kaşığı tarçın
Bolca ceviz

Yapılışı:

Münasip bir kaba yumurtaları kır, şeker, yoğurt ve yağ ekle ve karıştır. Karışımın üstüne unu yayarak dök. Unun üstüne kabartma tozu ve vanilya dök. Tarçını ve cevizi ekle. Şimdi homojen kıvam elde edinceye kadar (1-2 dakka) karıştır.

Kek kalıbına yarım tatlı kaşığı kadar yağ dök ve kalıbın iç kısmını güzelce yağla, gerekirse bir peçete ile yay. Sonra bir tatlı kaşığı kadar unu kalıbın iç yüzyine serperek yay. Akabinde kek hamurunu düzgün biçimde kalıba dök.

Fırını 175 dereceye ve 30 dakkaya ayarla ve keki içine koy. Budur.

Aşağıda iki ayrı kek denemesinin sonuçları var. Karar kamuoyunun :P



4 comments:

Nart Bedin Atalay said...

Yukaridaki fotoda sunum guzel. Kekin kusurlarini saklayacak bir poz denenmemis.
Ayrica peaceland-peace isareti uyumu ekstra puan getirdi.
Kekin sekli insani korkutuyor.
Arkadaki cep telefonu herhalde aninda ambulans cagirabilmek icin.

Asagida gorunen ve arma olarak Ar-Ma ancak kelimesini bulabilen zihniyeti kiniyorum. Zevksiz gordum o nedenle puan kirdim.
Kek yukardakinin aksine Cernobil firinindan yeni cikmis gibi durmuyor.
Ama kekin kusurlari saklanmis olabilir.

Ben ikisini de yemem. Kendim yapsa idim ziyan olmasin ama ders olsun ir daha yapmayayim diye yerdim :)

Bakalim bir zaman sonra kekler Rahmisel bir heyecan firtinasi ile hazirlanacak mi?

Anonymous said...

Teknik Puanlar:
Derya 7
Şamil 9

Artistik Puanlar:
Derya 10
Şamil 5

Ben oyumu Derya'nın kekine veriyorum. Sunumundaki içtenlikle beraber minör şeklî kusurların vakar ve neşeyle kabulü, asimetrinin kaybettirdiği puanları telafi ettiriyor.

Öte yandan, Şamil'in kekinin teknik puanı daha yüksek olmakla birlikte, Şamil'in yüzünden yansıyan "Hacı, bu teknik bir iştir. Her şeyi ölçüyle koydum; keki fırına vermeden integralini alıp sensitivite analizi yaptım; kazanacağımdan eminim." ifadesi jürinin sempatisini kaybetmesine neden oldu.

Bence kek yapmak teknik değil, artistik ve hissî bir iştir. Bazı malzemeleri gram ya da kaşıkla değil, "tzintzik"le koymak ve hissetmek gerekir. Yani kek yaparken lazerli bıçak ve derece ayarlı fırından ziyade "gücü kullanmak" gerekir...

"May the force be with you"...
Nesij

Rahmi Lale said...

Hatice'ye değil neticeye bakarım. Fotolar verilmiş lakin lezzete ilişkin bir ibare yok. Lezzet yerinde ise yerim.

Lakin kekler evlilikten kelli artan ziyaretçilere ikram amaçlı hazırlanıyor ise, konuklarda panik yaratmamak adına tümörlü kısımların biopsi edilmesi sureti ile ikramını önereceğim ;)

Bu arada şımarıklık adına, amorf kabarma sorununa istinaden 10 dk + 5 dk karıştırma keki mundar eder (bkz Kek1.jpg). Maksimum karışım için minimum karıştırma gayet edinilsin ki oluşan karbon dioksit karışımın içinde hapis edilebilsin.

Nordik lezzzet takipcisi

daryal said...

Modern insanın kalıplaşmış estetik anlayışına bir başkaldırı niteliği taşıyan bu çalışmamın kamuoyu tarafından "korkunç", "yenilebilemez", "mundar" gibi sözcüklerle tanımlanması sanatçı kişiliğimi derinden yaraladı.İçerik ve samimi hislerim dikkata alınarak edilen nazik cümleler gönlümü biraz almış olsa da bu durum toplumun bana ve "asimetrik kara kız keki" me henüz hazır olmadığı gerçeğini değiştirmeye yetmedi ne yazık ki.
Bu şartlar altında, kekimi koltuğuma sıkıştırıp, başım önde, sahadan ayrılıyorum.
Bir sonraki çalışmam, modern insanın kendi içindeki küçük dünyasına çekilip orada sessiz sancımalarına bir başkaldırı niteliğindeki poaçalar olacak...
Ayrıca dönüşümde muhteşem olacak:P

not: didemciğim, sizde o keki tatma cesareti olduktan sonra ben seve seve yenilerini börtletirim, her zaman;)