Sunday, September 16, 2007

Tabak çanak zulmüne son!

Geçenlerde tabak çanağı mutfaktaki raflara dizerken karşılaştığımız yer sıkıntısı tabak çanak konusunu sorgulamama yol açtı. Hakkaten bu kadar çeşitli tabağa ihtiyaç var mıydı yoksa daha sade bir yaşama yelken açılabilir miydi?

Aşağıda elimizdeki tabak çeşitlerini görüyorsunuz:


Tam 13 adet tabak çeşidimiz var. Salata tabakları vs. dahil değil üstelik.

Yaptığımız detaylı analizlerden insan evladına aslında üç çeşit kabın gayet güzel yeteceği sonucunu çıkardık. Normal yemek için bir tabak, çorba için bir kase, bal/reçel için küçük bir kap yeterliydi. Öyle meyve için ayrı, peynir/zeytin için ayrı, kuruyemiş/dondurma için ayrı vs. vs. kaplara hiç gerek yok idi. Yukarıdaki tabak çanağı gerek/yeter filtresinden geçirdiğimde aşağıdaki sonucu elde ettim:


Tabak çeşidi bu kadar olsa herşeyi dizmek, gruplamak, sık kullanıma göre rafları organize etmek süper kolay olurdu.

Peki eşim bu analizle ikna oldu ve biz sade bir hayata merhaba dedik mi? Cevabı tahmin ediyorsunuzdur...

mp3:
* Heaven's Open - Michael Oldfield
* Flower duet
* Au Fond du Temple Saint

6 comments:

Umut DURAK said...

Ben bu mevzuyu tabakçanakları günlük kullanılanlar ve misafire kullanılanlar olarak çözdüm üstad. Arcopal diye tabir edilen süpper icat senin işaretlediğin 3lü ve bir de bardak içeriyor ki evde güncelik kullanılan combinasyon da bu. Ha misafire olan takım zaten mutfakta bile değil, kendileri salonda konsolun içinde ikamet ediyorlar. Ele ayağa dolaşmıyorlar.

Serendipity said...

Yeni evli bir çiftin evliliğini tehtid edecek konulara bulaşmayınız rica ederim. Ayrıca, bize misafir olarak gelince size salyangoz modeli (model no:1434) tabaklarımda zeytin ikram edicem. Seviyorum ben kardeşim öyle bin çeşit tabak, çanak, kase, cezve, tava, tencere, süzgeç, kek kalıbı, dondurmalık, zeytinlik. Hatta bir dönem maaşı bunlara yatırdım. (Şu an bu yorumu yazarken sevgili eşim karşımda katıla katıla gülüyor.) Diyeceğim o ki bu konuları fazla karıştırma, bu işlerde mantık aramayı bırak Şamil. Ha bir de "süslü yatak örtüsü" konusu var ki o konuya girmeniz hiç tavsiye olunmaz. Bir dost!

Anonymous said...

Yanlış açıdan baakıyorsunuz olaya Şamil beyciim:)
Bütüün o tabakların
yerine ortaya bi tencere koyup onun içinden de yiyebiliriz elbet fekat mesele o diil. Sen o tabakların her birinin tahrip gücünün farklı olduunu farketmedin mi bakiiim? hı?Bilmem anlatabildim mi?

Samil Korkmaz said...

Sevgili okur, yukarıdaki yorumdan zulüm demekle abartmadığımı artık anlamışsındır :P

Rahmi Lale said...

Huuuhuu komşuuu gel gel,
tabak çanağın gürültüsü blooglarra şenlik...

'Monitör üstü dantel örtüsü' haberlerini sabırsızlıkla beklemekteyim ;)

Turunç said...

Bu tabak canak, minik ve gereksiz (mumkunse cartlak renkli) mutfak aletleri sevgisi acaba genlerimize mi kazinmis bilemeyecem ama, ben de cesit cesit tabak canaksiz bir mutfak tan tad alamiyorum. ;)