Friday, September 21, 2007

2007 ÖSS sonuçları

Bu yılki ÖSS'de sizce sayısal puanda en yüksek puanı hangi bölüm almıştır? Elektronik? Bilgisayar? Yanıldınız. 2007 ÖSS'de Türkiye'nin en yüksek sayısal puanı ile girilen yer Boğaziçi Matematik Öğretmenliği! Üstelik bu durum sadece Boğaziçi'ne ait bir istisna da değil.

Örneğin ODTÜ ilköğretim matematik öğretmenliği ODTÜ elektronik ile aynı puana sahip! Benim en gücüme gidense Gazi matematik öğretmenliğinin bile Hottii makina mühendisliğinden daha yüksek puana sahip olması ;P Aşağıda kısa liste var (kaynak: 2007 ÖSYS Yükseköğretim Programlarına Yerleşen Adayların Puan Ortalamaları):


Biri bana bu durumu açıklasın lütfen. Nedir matematik öğretmenliğinin dayanılmaz cazibesi? Hadi matematik bölümü olsa diyeceğim ki idealist matematikçi tipler var. Öğretmenlik için aklıma gelen tek neden dershanelerde matematik öğretmenlerinin paraya para demediğinin sanılması ama gerçek çok farklı (bilahare yazacağım).

Gelelim illere göre sayısal puanda başarı durumuna... Süper zeki medyamızın yaptığı gibi toplam kazanan sayısına değil de ortalama puanlara bakarsak Sezar'ın hakkını Sezar'a vermiş oluruz. 2007 ÖSS sayısal puan ortalaması sonuçlarına göre il sıralaması (kaynak: 2007 ÖSS'ye İlişkin Sayısal Bilgiler):


İlgimi çeken noktalar:

* Ankara başkent olmayı hakediyor. Denizli ve Eskişehir güzel insanlar yurdu :P. Eğer çocuğunuzun ileride doktor/mühendis olmasını istiyorsanız bu illere yerleşeceksiniz ;)
* Çorum namının üstünde bir başarı sergiliyor.
* İstanbul yerlerde sürünüyor. İzmir'lilerinse artık gezip tozma ve süslenmenin yanısıra eğitimle de ilgilenmesi gerekiyor :P
* Memleketim olan K.Maraş ortalarda kendine yer bulmuş, fena değil.
* Son sıraları doğu-güneydoğu illeri alıyor.

Önerim futbol ligi benzeri bir il ligi oluşturulması ve ÖSS sonuçlarına göre dipte kalan illerin ilçe statüsüne düşürülmesi, yerlerine başarılı ilçelerin il yapılmasıdır. Belki o zaman biraz daha ciddiye alınır bu işler :P

2007 ÖSS'ye ait diğer sayısal veriler için bkz. ÖSYM sayısal bilgiler sayfası.

4 comments:

Nart Bedin Atalay said...

Lig fikri guzelmis. Ligden dusenleri ilce statusune getirmek degil ama egitim ogretim icin maddi manevi destek saglamak super olurdu.

Matematik bolumunun ortalama puaninin yuksek olmasinin ogretmen liselerinden gelenlerin bu bolumu sectiklerinde ekstra puan almalari ile bir alakasi olabilir mi?

Anonymous said...

Çorum'un namı nedir? Bir Çorum'lu olarak anlayamadım:) Kardeşimde tıp okumak isterken yanlış bir tercih sonucu tıp fakültesinden yüksek puanlı ilköğretim matematik öğretmenliğini kazandı ve bir inatla okumaya devam ediyor.Sözel ve eşit ağırlıkta daha üst sıralardayız.Çorum'un namı nedir gerçekten bilmiyorum ama çocuklar ders çalışıyor ve gümbür gümbür geliyor:))

Serendipity said...

Şamilciğim, biri bana açıklasın dediğin olayı bildiğim kadarı ile açıklıyorum. Ben de bir eğitim fakültesi mezunuyum ve ülkedeki çok sayıda mühendisliği geride bırakır bir puanla kazanmıştım bölümümü. Sebebi gayet basit. Öğretmen okulları ve meslek liselerinden mezun olanlar, imam hatip mezunlarının başka bölümlere girmesinin önünü tıkamak için yapılan düzenleme sonucu kendilerine "dayatılan" bölümlere girmek zorundalar(örn. bilgisayar öğretmenliği). Bu bölümler dışında bir bölüme girmek istemeleri halinde (örn. bilgisayar müh.)puanları düşüyor. Yani öğretmen okulu/meslek lisesi mezunu bşarılı bir öğrenciysen, öss den iyi puan almışsan ve iyi bir üniveristede okumak istiyorsan, mühendislikleri geride bırakan bir puanla üniversiteye giriyorsun. Çünkü yüksek katsayı ile çarpılan bir ortaöğrenimm başarı puanın oluyor. Yok başka bölüme gircem dersen pek mümkün olmuyor. Sonuç bu oluyor!Yaşadım, gördüm, öğrendim!

Samil Korkmaz said...

Haaa, desene Hottii mekin mühendisliin namusu kurtuldu :P

Teşekkür ederim Didem'cim. Pek yakında görüşelim.