Friday, March 02, 2007

Google Earth coşmuş

Bir müddettir Google Earth ile iştigal olmuyordum. Keratalar 4 sürümünü çıkarmışlar. Hemen yeni sürümü yükledim. İlk göze çarpan özellikler insanların yükledikleri fotoğrafları görebilmemiz. Diğeri ise coğrafi yerlerle ilgili wikipedia yazılarını da göstermesi!


Müthiş birşeylere gebe bu Google Earth. Dünya çapında binlerce insan bir yandan foto çekiyor, bir yandan wikipedia'ya yazı yazıyor, bir yandan Google SketchUp ile binaların, köprülerin üç boyutlu modellerini yapıyor... ve bunların hepsine Google Earth'ten ulaşıyor! ...ve bunların hepsi bedava! ...ve sözcükler kifayetsiz minnettarlığımı anlatmaya.

Linkler:
Wikipedia yazılarının görünür kılınması
SketchUp için zibil hazır model
SketchUp ve Google Earth'ün birlikte kullanımı videosu

4 comments:

Anonymous said...

Doğrusu 3-4 ay önce bende şu Panoramio olayını görünce şaşırmış büyük bir heyecan ile de hemen girip siteye Çardak'ın bir iki resmini yüklemiştim. Daha sonra bir kaç farklı bilgisayardan bakmama rağmen resimlerimin Google Earth'te göründüğüne pek şahit olamadım. Şimdi acaba sizde yüklemişmisiniz bir şeyler diye bir açıverip bakayım dedim Gücük semalarına ama nafile, bir şey göremedim. Ama niye diyesi geliyor insanın masumca :)

Sizin ordan bakınca görünüyor mu acaba bizim Çardak? Bir evet desenizde sevinsek amme hizmeti yaptık diye :)

Semih

Samil Korkmaz said...

Bu Semih tanıdık geliyor ammaaa...

Çardak fotoları Google Earth'te gayet net görünüyor. Ben de hemen bi Gücük fotosu yükledim, bakalım gözükecek mi?

cardak.org sitesi için de tebriklerimi sunarım. Çardak'ın kuruluşu ile ilgili hikaye hoş... Gücük'ün nasıl kurulduğu tam bir muammaa ne yazık ki.

Anonymous said...

Sitenizi ilk gördüğümde bende aynı şeyi söylemiştim. Bu Şamil bir yerlerden tanıdık geliyor ama :)

Ama maalesef tanışma şerefine nail olamadık daha.Yakındır sanırım.

Şu sizin yüklediğiniz fotoğrafı malum programı bir saat kadar açık bırakmama rağmen göremedim. Panoramio'nun sitesinden görmek mümkün ama. Gücük'ün kuruluşu şu meşhur Gücük Hikayeleri'nde geçmiyormuydu? Sanki okumuş gibiyim ama siz öyle diyorsanız doğrudur tabi.

Site içinde bende sizi tebrik ederim. Büyüklerimizi örnek alıyoruz. Bizim ki de sonuçta bir blog. Tek fark ben paramı Wikipedia'ya bağışlamak yerine bir hosting firmasına veriyorum :)

Saygılar,
Semih

Anonymous said...

Şu SketchUp olayında Japonlar aşmış sanırım. Şöyle bir baktımda Japonya'ya adamların 3 boyutlu çizmediği bina kalmamış sanırım. İnadına Çardak'ta bizim evi çizip koysam mı ne yapsam :)