Wednesday, March 14, 2007

Maslow's Hierarchy of Human Needs

Maslow's Hierarchy of Human Needs:


Maslow writes the following of self-actualizing people:
  • They embrace the facts and realities of the world (including themselves) rather than denying or avoiding them.
  • They are spontaneous in their ideas and actions.
  • They are creative.
  • They are interested in solving problems; this often includes the problems of others. Solving these problems is often a key focus in their lives.
  • They feel a closeness to other people, and generally appreciate life.
  • They have a system of morality that is fully internalized and independent of external authority.
  • They have discernment and are able to view all things in an objective manner. Prejudices are absent.
  • 3 comments:

    Serendipity said...

    Bu benim eğitim hayatım boyunca temcit pilavı misali karşılaştığım bir üçgendir. Blogumda da yer vermiştim. Düşünüyorum da bu üçgenin kısımlarını birbirinden ayıran çizgiler düz değil. Delikli bir çizgi gibi. Yürürken aşağı düşme ihtimaliniz oldukça yüksek. Aniden en alt kademedeki ihtiyaçlarınızın birini karşılayamadığınızı fark edebilir, kendini gereçeklerştirme çabanızı buna rağmen sürdürmeye çalışırken, bir ayak yerde bir ayak gökte kalabilirisiniz. Şaka bir yana üzerinde tartışılabilir bir konu olmakla beraber; iş yaşamında ve yönetimle ilgili konuların pek çoğuna etki etmiş bir üçgendir kendisi. Ben de dönem ortası iş değiştirmemi açıklarken kendisinden yararlanıyorum zaman zaman!

    Nart Bedin Atalay said...

    Samilcim beni self-actualizing kategorisine koymussun, tesekkur ederim, gururumu oksadin.

    Bu durumu asik olmanin metabolizman ve beynin uzerindeki etkisi ile acikliyorum. (http://cognews.com/1068795433/index_html)

    Yoksa bende bahsedilen meziyetler yoktur melesef.

    Mineaanim Maslow'un hierarsisi konusunda birseyler biliyordu. Bizi aydinlatir umarim.

    Turunç said...

    9 senelik psikoloji egitimimin "biseyler" olarak kucumsenmesini kinim kinim kinasam da,(:P), Maslow'un hiyerarsisi hakkindaki bazi dusuncelerim asagidadir:

    Piramit'in alt kisimlarina cok bir diyecegim yok, acikcasi uzerinde de cok dusunmedim ama; beni rahatsiz eden kisim, "kendini gerceklestirme" ile ilgili olan tanim.

    Ilk basta bir kisinin kendini gerceklestirmesinden bahsederken, bunu bazi sablonlara oturtmaya calismak azcik ters geliyor bana.
    Bir de ozellikle ahlak konusunda, ya da karsiliksiz yardim (alturistic behavior/help)konusundaki "ahlaki" tanimlar pek hosuma gitmiyor.

    Insanin ne kendini gerceklestirmek icin baskalarina yardim etmeye ya da iyi davranmaya ihtiyaci oldugunu, ne de kendini gerceklestirmis bir insanin otomatik olarak bu davranislarda bulunacagini dusunuyorum.
    Kendini gerceklestirmek dis etkenlerden mumkun oldugu kadar bagimsiz olurmus gibi geliyor bana.

    Diger basamaklarda da bu tarz genellemeler var ama, onlar bu kadar siritmiyor cunku o ihtiyaclar son basamaktaki kadar bireysellesmis ihtiyaclar degiller.

    Bence kendini gerceklestirme, tanimi geregi, ortak ozellikleri olmamasi kisiden kisiye degismesi gereken bir sey. Sadece, belki, kendini gerceklestirmis bir insanin, hayata bakisinin (hayata derken illa diger insanlar degil) daha olumlu ve kabullenmis olmasi beklenecegisoylenebilir.

    ....bence.....