Sunday, October 18, 2009

MEB Yüz Eser

Bir önceki yazımda 101 eserden bahsedince "şu Milli Eğitimin 100 eseri neydi" dedik. Sayfada tüm eserlerin TRT seslendiricileri tarafından okunan hoş müzikli tanıtımları var, misal Açlık. Sayfaya emeği geçenleri tebrik ederim, güzel olmuş.

Knut Hamsun'ın Açlık romanını amazon.de Wunschzettel'e ekledim. Hızımı alamayıp Albert Camus (Die Pest), Franz Kafka (Die Verwandlung) ve Friedrich Nietzsche'den (Also sprach Zarathustra) attım sepete birer ikişer. Ne zaman okuruz, o ayrı mesele (!)

mp3: Hayko Cepkin - Demedim Mi

2 comments:

Rahmi Lale said...

Hamsun'un aclik romani bastan sona bir nefeste okudugum yegane kitaplardan. Ben kitabi cok begenmistim. Ardi sira da cok duydugum Factotum'u okumustum Bukowski'den. Hamsun'dan sonra cok yalin gelmisti.

20.yy edebiyatinin sekillenmesinde Hamsun'un rolunun cok onemli oldugunu okuyorum sagda solda. Uzun lafin kisasi tavsiye edilir. Almanca niye?

Samil Korkmaz said...

Eserlerin bir kısmının orjinali zaten Almanca. Hamsun Norveçli olduğuna göre Norse, Almanca'ya yakın bir dil olduğundan çevirisi daha iyidir belki. Bu sayede Almanca pratiği de yapmış oluruz.