Sunday, May 24, 2009

TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışması 09

Bu pazar günü TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışması 09 final sergisini gezdik.


Fizikten sosyolojiye kadar çeşitli alanlarda lise öğrencilerinin projeleri vardı. Organizasyon güzel olmuş, yeri Altınpark'ta idi. Altınpark'a gitmek için Atatürk Bulvarı'ndan düz devam ediyor, Ulus'u geçiyoruz. Bir müddet sonra yokuşta sağda beliriyor:



pdf: Finalist proje listesi

Ortaokul-lise zamanlarımda Bilim Teknik Dergisi'nde bu tür yarışmaların haberleri olurdu. Projeler bana çok uçuk gelir, nasıl yapıldıklarını anlamazdım. O nedenle bugün proje yapan öğrencilere ne yaptıklarının yanısıra, nasıl yaptıklarını da sorduk. Yarışmadan nasıl haberdar oldular? Fikri nasıl buldular? Projeyi uygulamaya geçirirken nereden destek aldılar? Anladığım kadarı ile öğretmenin rolü önemli. Öğretmenin enerjisi yüksekse, hele de üniversite ile bağlantıları varsa fikri uygulamaya geçirmek nispeten kolay oluyor.

En beğendiğim fikir "Farklı Ülkelerin Lise Kitaplarındaki I. Dünya Savaşı Anlatımlarının Karşılaştırılması" isimli tarih projesi oldu. Vardı tabi eksikleri ama fikir hoşumuza gitti. Daha önce okuduğum History Lessons kitabı da aynı şeyi Amerikan tarihi için yapmıştı. Projeyi TED Mersin Lisesi'nden Gözen Aksoy ve Ceyhun Demir hazırlamış:


Projelerdeki kızların çokluğu hoş bir sürprizdi benim için, özellikle sayısal alana kızların daha az merakı olacağını sanıyordum (bkz. mühendislik bölümlerinde kız sayısı). Yurdun her köşesinden zeki, meraklı insanlarla birarada olmak güzeldi. Yaptığı işten heyecan duyan ve hızlı hızlı anlatanlarla sohbet etmek moral veriyor. Keşke şimdiden yarızamanlı olarak alabilsek...

No comments: